PISLA kuluttajaverkkokauppa, tilaus- ja toimitusehdot

Nämä ehdot koskevat Pisla-kuluttajaverkkokaupasta tehtäviä tilauksia, niiden tilaus-, toimitus-, maksu-, palautus- ja takuuehtoja.

Ostaminen Pisla-verkkokaupasta on turvallista ja helppoa. Emme säilö mitään arkaluontoista materiaalia, kaikki luottokortti- ja verkkopankkimaksuttiedot syötetään itse suoraan pankin tai maksupalvelutarjoajan sivulla.

Oikeudellisesti ostaminen ja tilaaminen merkitsevät sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei voida peruuttaa ilman painavaa syytä. Sekä ostajan että myyjän oikeuksista ja velvollisuuksista säädetään kuluttajansuojalaissa, jota myös Pislan kuluttajaverkkokauppa toiminnassaan noudattaa.

 

  1. Tilaaminen

Tilauksen voi tehdä Pisla verkkokaupan Ostoskoria käyttäen verkkosivuillamme (www.pisla.fi). Kun tilaus on käsitelty, asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.

  1. Maksaminen

MAKSUTAVAT

Maksutavoiksi verkkokauppamme kautta tilattaessa käyvät seuraavat maksutavat:

  • Maksukortit
  • Verkkopankkimaksaminen
  • Paytrail Oyj (Luottokunta, Joustoraha)

Emme tee avokauppaa, joten asiakkaan tulee varmistaa etukäteen, että tuote on käyttötarkoitukseensa soveltuva.

MAKSUPALVELUTARJOAJA

Käyttäessäsi Paytrail-tiliä maksaminen tapahtuu Paytrailin palvelussa. Paytrail-tilin kautta tehtävissä maksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortinhaltija.

Paytrail Oyj (2122839-7) toimii yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

 

MAKSUT VERKKOPANKEISSA

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

MAKSUT VISA-, VISA ELECTRON- TAI MASTERCARD-KORTEILLA

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron, MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

ENNAKKOMAKSU

Toimitamme tuotteet Postin tai Matkahuollon kautta ennakkomaksettuina. Ennakkomaksu tarkoittaa sitä, että asiakas maksaa tilaamansa tuotteet etukäteen, ennen toimitusta tilillemme. Toimitusaika on noin viikko. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut myyjän varastosta, asiakas saa siitä ilmoituksen sähköpostitse. Pisla ei toimita jo varastossa olevia tuotteita automaattisesti vaan odottaa tilauksen täydentymistä. Emme toimita Suomen rajojen ulkopuolelle.

 

  1. Toimitus

Toimitamme tilatut tuotteet noin viikon kuluessa tilauksesta asiakkaan valitsemalla toimitustavalla. Toimitustavaksi on mahdollista valita Matkahuolto, Posti, tai DB Schenker, joko nouto lähimmästä toimipisteestä tai kotiinkuljetus. Tietyt tuotteet toimitetaan ainoastaan DB Schenkerillä kokonsa ja painonsa vuoksi. Tilaus voidaan tarvittaessa jakaa useampaan lähetykseen.

Kaikkiin verkkokaupassamme näkyvien tuotteiden hintoihin lisätään toimituskulut Ostoskorin hinnaston mukaan. Kunkin tuotteen toimituskulut näkyvät tuotekortilla. Lähetysten toimitusnopeus on riippuvainen Postin / Matkahuollon / DB Schenkerin palveluista. Posti / Matkahuolto / DB Schenker korvaa aiheutuneesta myöhästyksestä johtuvat kulut.

Saapumisilmoitus tilauksesta toimitetaan tekstiviestitse, kun tilaus on noudettavissa noutopisteestä. Muistathan siis laittaa puhelinnumerosi yhteystietoihin!

Vastaamme siitä, että tuotteet postitetaan hyvin pakattuina. Tästäkin huolimatta paketti saattaa joskus vahingoittua kuljetuksessa. Matkahuollolla, Postilla ja DB Schenkerillä on kuljetusehtojensa mukaan korvausvastuu, mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa. Jos asiakas huomaa noutaessaan / vastaanottaessaan paketin vaurioituneen, tulee hänen heti tehdä kirjallinen vahinkoilmoitus. Jos vahinko huomataan vasta kotona pakettia avattaessa, tulee paketti kokonaisuudessaan viedä takaisin Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimipisteeseen ja täyttää vahinkoilmoitus.

Perimämme toimituskulut ovat asiakkaan nähtävissä tilausta tehtäessä. Emme ota vastuuta paketin myöhästymisestä meistä riippumattomista tekijöistä johtuen.

Toimitamme tilauksia vain Suomeen ja toistaiseksi emme voi toimittaa tilauksia Ahvenanmaan maakuntaan.

 

NOUTO

0,00 €

Tilatut tuotteet voi myös noutaa Pisla Oy:lta (Viitasaari), jolloin tilaukselle ei tule toimituskuluja. Noudettaessa tulee mukana olla henkilöllisyystodistus. Mikäli lähetyksen noutaa joku toinen puolestasi, tulee hakijalla olla mukana tilausvahvistus ja henkilöllisyystodistus.

 

POSTI

Nouto postin noutopisteestä

Hinta alkaen 6,90 €

Posti Kotipaketti – Kotiinkuljetus

Hinta alkaen 8,90 €

 

MATKAHUOLTO

Noutopiste / Lähellä -paketti

Hinta alkaen 6,90 €

Jakopaketti – Kotiinkuljetus

Hinta alkaen 8,90 €

 

DB SCHENKER

49,00€

Yli 50 kg lähetysten (esim. Kotakeittiöt, Pisla kamiinat) rahti on 49 €, pois lukien saaret, haja-asutusalueet ja pohjoisimman Suomen. Rahtitieto on saatavilla tarvittaessa asiakaspalvelustamme, asiakaspalvelu@pisla.fi, tai p. 010 8432 111.

 

  1. Lapset ja nuoret

Alle 18-vuotiaat eivät voi solmia sitovia sopimuksia. Alaikäinen voi hallita itse ansaitsemiaan varoja ja normaalisti tehdä kohtuullisia jokapäiväisiä ostoksia, mutta pitkäaikaisten ja taloudellisesti merkittävien sopimusten tekemiseen alaikäinen tarvitsee holhoojansa suostumuksen.

 

  1. Tilausvahvistus

Välittömästi verkkokauppatilauksen tekemisen jälkeen asiakas saa automaattisesti kopion tehdystä tilauksesta ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen. Virheellinen tilaus kannattaa peruttaa tai korjauttaa viipymättä asiakaspalveluun puhelimitse tai aukioloaikojen ulkopuolella asiakaspalveluun sähköpostitse.

 

  1. Palautus

Kuluttajansuojalain mukaisesti koti- ja etämyynnissä ostajalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kuluessa siitä, kun hän on saanut sekä tuotteen että tilausvahvistuksen. Tuotteeseen voi siis tutustua 14 päivän ajan tuotteen vastaanottamisesta sekä varmistua näin ostopäätöksestä. Ellei tuote vastaa odotuksia, tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa. Vaihdettavan tai palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Kuluttajansuoja velvoittaa ostajaa ilmoittamaan tuotteen palauttamisesta myyjälle ennen palautusta. Peruutusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun asiakas on vastaanottanut näistä myöhemmin saapuvan. Huomaathan, että tavaraa ei kuitenkaan saa ottaa käyttöön. Siksi onkin tärkeää varmistaa jo etukäteen, että tuote on tarkoitukseen soveltuva. Yhteensopimattomuusongelmista asiakas kantaa itse vastuun. Pisla Oy ei ota vastuuta esimerkiksi mahdollisista yhteensopivuusongelmista jo olemassa olevien muiden tuotteiden tai komponenttien kanssa.

Palautusoikeus raukeaa, ellei kauppaa ole peruttu määräajassa tai mikäli palautettava tuote ei ole moitteettomassa kunnossa. Suojapakkauksen, -teipin, -tarran tai -sinetin poistaminen johtaa palautusoikeuden raukeamiseen. Asiakkaan palautusoikeuteen pätevät kaikki kuluttajansuojalain 6. luvun rajoitukset.

Etämyynnissä ei ole kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti peruuttamisoikeutta, mikäli ostettu tuote on valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaan ns. mittatilaustyönä eikä sitä voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.

 

ASIAKASPALAUTUKSET

Palautus tulee tehdä Pislan asiakaspalvelusta pyydettävällä lomakkeella. Palautuslomakkeen ja -ohjeet voi tilata Pislan asiakaspalvelusta sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@pisla.fi tai aukioloaikoina puhelinnumerosta 010 8432 111. Ilmoita lomaketta pyytäessäsi palautettavat tuotteet ja tilausnumero.

Palautustapauksissa myyjä on velvollinen palauttamaan mahdolliset toimituskulut normaalihintaisen toimituskulun mukaan. Ilmainen palautus koskee vain asiakaspalvelusta saatavan palautuslomakkeen sopimusnumerolla tehtyjä palautuksia. Asiakkaan omatoimisia ja itse maksettuna palautuksia ei hyvitetä.

LUNASTAMATTOMAT LÄHETYKSET

Pisla Oy:llä on kuluttajansuojalain (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25§ ) mukaan oikeus korvaukseen niistä erityisistä kustannuksista, joita on aiheutunut sopimuksen tekemisestä ja täyttämisestä. Lunastamaton posti- tai pakettilähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiallinen peruutus. Tästä johtuen Pisla Oy on oikeutettu korvaukseen postin lähetyskustannuksista. Pisla Oy laskuttaa asiakkaalta kirjeen / paketin lähetyshinnan sekä muut lunastamattomaan lähetykseen liittyvät lähetyskustannukset. Pisla Oy pidättää myös oikeuden kieltäytyä lähettämästä toimituksia asiakkaille, jotka eivät ole noutaneet aikaisempia tilauksiaan.

 

  1. Takuu ja hyvitykset

Takuuaika on mainittu tuotteen kuvaustiedoissa sekä tilausvahvistuksessa ja / tai -kuitissa. Kaikilla myymillämme tuotteilla on vähintään 14 vuorokauden takuu. Takuuaika ei ole riippuvainen tuotteen varsinaisesta käyttöönottopäivästä, vaan se lasketaan kalenteripäivissä ostohetkestä lukien.

Mahdolliset takuupalautukset tulee toimittaa Postin tai Matkahuollon kautta asiakaspalautuksena samalla tavoin tai vastaavasti pakattuna kuin alkuperäinen lähetys. Takuu raukeaa, mikäli tuote vaurioituu postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi. Lähetyksessä tulee olla mukana alkuperäinen ostokuitti tai kopio siitä ja vikaseloste. Ohjeita ja asiakaspalautussopimusnumeron takuupalautuksia varten voi tilata Pislan ja Opa Muurikan asiakaspalvelusta sähköpostitse tai aukioloaikoina puhelimitse.

Mikäli tuotteessa ei ole vikaa, perimme 20 euron tarkastusmaksun. Myös selvästi virheellisten tai aiheettomien palautusten osalta pidätämme oikeuden periä kohtuullisen tarkastusmaksun. Asiakaspalautussopimuksen perusteella Pisla Oy maksaa postikulut takuupalautusten osalta kumpaankin suuntaan. Emme lunasta matkahuoltoon tai postiin postiennakolla lähetettyjä lähetyksiä.

Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan virheen tai vaihtamaan tuotteen virheettömään tai vastaavaan toiseen tuotteeseen. Toissijaisesti voimme harkita virheen hyvittämistä hinnanalennuksella. Kaupan purku on vasta viimeinen vaihtoehto. Sovitut hyvitykset maksetaan aina tilisiirtona mahdollisimman pian ja kuitenkin 30 päivän kuluessa kaupan purkamisesta. Hyvityksiä ei makseta käteisellä.

 

  1. Käyttöohjeet ja tuotetuki

Ellei toisin mainita, myymäläpakattujen tuotteiden mukana toimitetaan käyttöohjeet. Myymämme tuotteet ovat osin erikoistuotteita ja niiden asentajien oletetaan olevan ammattitaitoisia. Mikäli asiakas on epävarma laitteen asennuksesta, tulee hänen tästä mainita ostohetkellä. Tarjoamme tuotetukea kaikille myymillemme tuotteille.

  1. Reklamaatiot

Kaikki toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee lähettää seitsemän (7) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Reklamaation voi lähettää asiakaspalvelustamme saatavalla palautelomakkeella sähköisesti tai kirjallisesti.

ASIAKASPALVELUN YHTEYSTIEDOT

Pisla

asiakaspalvelu@pisla.fi

Pisla Oy
Pisla asiakaspalvelu
Teollisuustie 6-8
44500 VIITASAARI

 

 

  1. Tietosuoja

HENKILÖTIETOLAIN (523/99) 10 §:N MUKAINEN REKISTERISELOSTE

Rekisterinpitäjä:
Pisla Oy, Teollisuustie 6-8, 44500 Viitasaari. Y-tunnus: 1934519-9.

Rekisteriä hoitava henkilö:
Sinikka Lindlöf, sinikka.lindlof@pisla.fi.

Rekisterin nimi:
Pisla Shop asiakasrekisteri.

Rekisterin käyttötarkoitus:
Rekisteriä käytetään ainoastaan Pislan ja asiakkaan välisen asiakassuhteen hoitoon ja ylläpitoon. Rekisterin tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin, ellei asiakas ole tätä kieltänyt.

Rekisterin tietosisältö:
Asiakkaan perustiedot: sukunimi, etunimi, jakeluosoite, postinumero, postitoimipaikka, koti- ja/tai matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Rekisteriin tallennetaan asiakkaan antama lupa lähettää Pisla-konsernin markkinointiviestintää sähköpostitse tai matkapuhelimeen.
Asiakkaan ostoihin liittyvät tiedot: Pisla Oy noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Yksittäistä asiakasta koskevat tiedot ilmoitetaan ainoastaan lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, joko asiakkaan omasta tai viranomaisen pyynnöstä.

Kaikkiin edellä esitettyihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet käsitellään ensisijaisesti osapuolten kesken ja äärimmäisessä tilanteessa oikeusteitse Jyväskylän käräjäoikeudessa.

 

 

0
Pisla-keräilykori