Tiedote Muurikka jälleenmyyjille ja asiakkaille

Koskee tuotteita:

• Muurikka kaasupoltin D-350 lyhyillä jaloilla (54130130)
  • Muurikka Kesäkeittiö Kaasu (54110100, 54110110)
  • Muurikka Kesäkeittiö Kaasu MAXI (54110120, 54110130)
  • Muurikka setti 48 (5412014H)
  • Muurikka Paellasetti (5412018H)
  • Muurikka kaasupoltin D-400 pitkillä jaloilla (54130110)
  • Muurikka kaasupoltin D-400 lyhyillä jaloilla (54130140)
  • Muurikka Setti 58 (5412015H)
  • Muurikka PRO Steel setti 58 (54120210)
  • Muurikka kaasupoltin D-400 (P541301400)
  • Muurikka kaasupoltin D-500 pitkillä jaloilla (54130120)
  • Muurikka kaasupoltin D-500 lyhyillä jaloilla (54130150)
  • Muurikka setti 78 (5412017H)
  • Muurikka kaasupoltin D-500 (54130080)

Olemme huomanneet kyseisissä tuotteissa ongelman liittyen tuotepakettiin kuuluvissa kaasupolttimissa (koot D-350, D-400, D-500), tarkemmin kaasuletkun kiinnitysosassa. Tämä koskee vain niitä kappaleita, joissa kaasuletkun kiinnitysosa on kierteellinen ja erikseen irrotettavissa ja kiinnitettävissä kaasupolttimeen. Tämä tiedote ei kosketa niitä kaasupolttimia, joissa kaasuletkun kiinnitysosa on kiinteästi polttimessa kiinni.

Kaasuletkuliittimen 8/10 mm kuva ohessa.

Jos erikseen kiinnitettävää kaasuletkun kiinnitysosaa kiristää liikaa polttimeen kiinnitettäessä, on vaarana, että osan sisällä oleva tiivisterengas luiskahtaa pois paikoiltaan ja liukuu kaasupolttimen venttiiliosan sisälle. Tämä voi aiheuttaa kaasuvuodon kaasuletkun kiinnitysosan ja kaasupolttimen liitoskohdassa. Suosittelemme erillisen kaasuletkun kiinnitysosan kiinnittämistä käsin kiertämällä edellä mainitun välttämiseksi.

Jos asiakas on ehtinyt jo kiristää kaasuletkun kiinnitysosaa niin paljon, että tiiviste on rikkoutunut tai tiiviste vuotaa muuten, laitteen käyttö on turvallisuussyistä välittömästi lopetettava. Toimitamme asiakkaalle uuden tiivisteen viallisen tiivisteen tilalle.

Lisätietoja:

Pisla Oy Opa Muurikka asiakaspalvelu